Moschino začínal v r.1983 kedy boli uvedené prvé kolekcie kontroverznej značky. V 1989 na seba upozornil svojou charakteristickou kolekciou „Couture“ v ktorej svojimi modelmi rázne zaujal postoj neúcty a irónie, psychologický konflikt mašinérie módneho sveta. Od tej doby, Moschino štýl nebol novým štýlom, ale novou tvorbou vyznačujúcou sa kombinovaním elementov nečakaným spôsobom. Tento prístup preto vzbudzoval nielen pozornosť, protikladné pocity odporu a vzrušenia, ale i nečakané zvraty, šokoval výsmechom módy a vždy odrážal socio-kultúrne problémy doby. Práve Moschino bol tým, ktorý navždy zmenil spôsob akým sa odohrávajú módne prehliadky, vniesol do predvádzania drámu, iskru a odvahu hovoriť o pálčivých otázkach spoločnosti.


Nielen na kabelkách, ale vo všetkých Moschino kolekciách vídať motívy, ktoré začala značka používať začiatkom 90tych rokov v kampani „Zastavte mašinériu módy“. Cieľom bolo prilákať čo najviac kupujúcich zákazníkov, ale robila to veľmi protichodným spôsobom – známe symboly mieru, lásky, čiarové kódy, silné slogany a neskôr rôzne ikonky zo sveta fastfoodových reťazcov použila ako výraz odporu ku konvencii. Moschino bola dokonalým zosobnením pohľadu na svet tvorcov, ktorí si vedeli vystreliť aj sami zo seba, a bez váhania tento prístup prenášali do svojich modelov. Moschino vždy odráža zmysel pre humor a súčasne veľké sociálne cítenie nielen cez vzhľad, ale aj výber materiálov – napríklad umelú kožu nazýva „priateľským odevom“.

Moschino tvrdí, že móda vlastne neexistuje a keby existovala, jej skutočný význam by odrážal slobodu nosiť čokoľvek. Ako sa zakladateľ Moschino sám vyjadroval, prístup jeho módy bol práve v kontraste, kontroverzii a odvahe vyjadriť ju. V súčastnosti sa Moschino stal značkou hlavne pre mladú generáciu, ktorá sa chce ukázať, ktorá sa nebojí šokovať a nechať Vás v úžase. Od r. 2013 nabrala na sláve vďaka celebritám vrátane Miley Cirus, Rita Ora, Katy Perry a mnoho ďalších.

A čo prinesie Moschino v ďalších sezónach? Už jarné kolekcie prezrádzajú okrem samozrejmého show-time efektu, radosť a hravosť tradičnú pre túto značku, sprevádzanú strihmi z retro 80tych rokov, ostrími detailami, stiahnutými mašľami na páse či nafúkanými ramenami – a to všetko na bielych látkach akoby počmáranými centrofixkou (vrátane klobúkov, topánok a kabeliek)! Témou bolo ukázať nás, kupujúcich opäť ako obete módy – ale tentokrát uponáhľanej doby, kedy ani dizajnér nemá čas dostať sa ďalej ako za nákresy...